Chillen op Koh Tao en de Full Moon Party - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lars en Marije - WaarBenJij.nu Chillen op Koh Tao en de Full Moon Party - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lars en Marije - WaarBenJij.nu

Chillen op Koh Tao en de Full Moon Party

Blijf op de hoogte en volg Lars en Marije

24 Februari 2016 | Thailand, Koh Tao

Na drie intensieve dagen duiken was er de komende dagen weinig op het programma en dus konden we lekker zelf gaan uitzoeken wat het eiland naast het duiken nog meer te bieden heeft. We hebben toen een scootertje gehuurd voor twee dagen en zijn zo lekker rond gaan rijden. In de voorgaande dagen hadden we al heel veel andere toeristen gezien in het verband en met schaafwonden dus we waren alvast gewaarschuwd, de wegen zijn niet zoals in Nederland. We kunnen alvast verklappen dat het wel allemaal goed is gegaan.

Op het eiland heb je verschillende viewpoints, dit zijn uitzichtpunten op een van de bergen op het eiland. Op die manier heb je een mooi uitzicht over het hele eiland en de verschillende baaitjes. Met het plattegrondje in de hand gingen we op zoek naar deze verschillende plekken. Ook zijn er op het eiland allerlei kleine baaitjes waar je lekker aan het strand kan liggen. Zo hebben we na deze twee dagen ieder strandje van het eiland gezien. De één is nog mooier dan de andere, weer eens wat anders dan Kijkduin. Één van de baaien heeft de naam Shark Bay. De naam verklapt het al een beetje, daar zwemmen dus haaien. Dit zijn de rifhaaien die gelukkig wel ongevaarlijk zijn voor mensen, maar ja, het blijven toch haaien en kunnen meer dan twee meter lang worden. Met de snorkel ben ik naar ze op zoek gegaan, maar helaas waren ze niet te vinden. Het zicht was erg slecht door het onrustige water, dan nog maar wat langer geduld hebben tot de eerste ontmoeting met de haai in het water.

Beide avonden zijn we met de zonsondergang naar een barretje gegaan aan het strand met live muziek. Tijdens de zonsondergang liggend op een matje, goede muziek, biertje en palmboompjes. Zo als je wel kan raden was dit toch wel erg genieten. Na de zonsondergang van de tweede avond hebben we nog een kijkje genomen bij een ladyboyshow. Ongeveer tien verschillende ladyboys gingen een playbackshowtje weggeven. Het zag er allemaal wel ietwat goedkoop uit en ze hadden zich flink laten toetakelen allemaal bij de plastische chirurg. Bij eentje zag je zelfs de littekens van de borstvergroting zo zitten. We hebben wel erg moeten lachen om deze toch wel bizarre showtjes, dus het was een geslaagde avond.

De derde dag hebben we in de ochtend de scooter weer ingeleverd en zijn we met een longtailboot naar een ander klein eilandje gegaan gelijk naast Koh Tao. Hier hebben we een dagje aan het strand gelegen. Helaas was dit eiland ook al goed ontdekt door de Chinezen dus het was niet helemaal ons ding. Het was wel echt hartstikke mooi, maar wij zoeken liever de plekjes op waar niet al deze massale toeristenstromen langskomen met speedboten en allerlei andere tours.

De volgende dag gingen we met de boot naar Koh Phangan, een groter eiland op een uurtje varen van Koh Tao. Dit eiland staat toch vooral bekend om zijn beruchte Full Moon Party. Dit is een gigantisch feest op het Haad Rin strand. Hier komen bij iedere volle maan duizenden toeristen op af die zich helemaal volgooien met alcohol en drugs. Maar als je dan toch een paar maanden in Azië op reis gaat, dan moet je dit ook wel meegemaakt hebben. De hele avond was er een springtouw waar dronken feestgangers met mee konden springen. Dit was echter geen springtouw zoals op het schoolplein, maar deze stond in brand. Een brandwond als souvenir aan de Full Moon Party is ook leuk natuurlijk. Al met al was het gaaf om er eens geweest te zijn, maar het is niet echt een feest wat dan ook maar iets met Thailand te maken heeft, maar het is meer een Westers feestje waar maar weinig regels gelden. Wij hadden er voor gekozen om geen overnachting te nemen op Koh Phangan en gingen dus terug naar de pier om 8 uur ’s ochtends om de boot terug te pakken naar Koh Tao. Om tien uur in de ochtend kwamen we aan en doken gelijk ons bedje in. Later op de middag nog even de boot geboekt naar Koh Phi Phi, want daar gaan we de volgende dag alweer naartoe. De boot vertrekt om zes uur dus dat wordt een vroegertje en we zullen na ongeveer 11 uur reizen op de nieuwe bestemming aankomen.